Week 6 - Reisverslag uit Floby, Zweden van Annette Gerbscheid - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Floby, Zweden van Annette Gerbscheid - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

18 November 2015 | Zweden, Floby

Dag 36/1 woensdag 11 november

Vandaag iets eerder opgestaan omdat Christina vandaag moet werken maar we voor die tijd nog even een nieuwe baal kuil naar de wei willen brengen. Daarna hondenvoer gemaakt en ontbeten. Vandaag is een lekker chill dagje omdat Christina dus moet werken. Sofia heeft S(unny) en P(eanut) eten gegeven. Om 11 uur zijn we gaan wandelen met de honden tot 13u. Daarna weer even rustig aan gedaan en om 15u zijn we begonnen met de klusjes die Christina aan ons gevraagd had. Sofia heeft de box waar het voer staat opgeruimd en voer aangevuld, S+P eten gegeven en de kozijnen van de greenhouse schoongemaakt (Christina vond de ramen alleen niet goed genoeg, maar uiteindelijk heeft Sofia het groene op de kozijnen waar Christina het over had alsnog niet weg gekregen maargoed). Ik heb de paarden weer voorzien van water en hooi (ja we hebben inderdaad de grote groep een nieuwe baal gegeven vanochtend, maar van die baal halen we weer kuil om aan Zoega, Vichita en Nighty te geven (wie dat zijn lees je terug in een eerder verslag)), en ik heb de houten vloer uit the greenhouse gehaald omdat het daaronder nat was en zo kon alles drogen en vervolgens geveegd. Daarna heb ik hondenvoer gemaakt en hebben Sofia en ik eten gekookt voor onszelf.

Dag 37/20 donderdag 12 november

Vandaag moest Christina weer werken (halve dag), dus 9u opgestaan. Ik heb vanochtend met Sofia meegelopen wat betreft de kippen (Sofia vertekt morgen namelijk voor een lang weekend naar huis, Göteborg, en komt maandag weer terug, dus dan moet ik wel weten wat ik nou eigenlijk met die kippen moet doen). Hondenvoer gemaakt, ontbeten, S + P eten gegeven, Sofia heeft hooi gegeven en samen hebben we t water gefixt. Om 13u zijn we de paarden gaan poetsen wat als Christina terug is gaan we gelijk rijden (omdat t zo vroeg donker word). Ruim een uur gepoetst, was ook wel nodig want Vichita die normaal wit met bruin is, was vandaag zwart… zie foto, maar het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf hihi (zie andere foto). Om 14.30 zijn we gaan rijden tot iets voor 5. Paarden in de wei gezet en S+P eten gegeven. Daarna ging ik het hondenvoer maken en toen dat klaar was, riep ik Rocky en Chip naar binnen om te eten…. Rocky kwam niet… oh oh… Dus eerst nog 100x roepen, misschien dat ie me nog niet gehoord had, maar daarna toch echt in het inmiddels donker met Sofia de hele wei afgelopen, niet te vinden. Meer dan dat konden we niet doen, dus toen zijn we maar gaan eten. Na t eten hebben we de auto gepakt en zijn we naar de winkel en naar de douche gereden. Iets na 8en kwamen we thuis en om 9u kwam Rocky vrolijk aangewandeld alsof er niks aan de hand was. Christina denkt dat er een loopse teef in het bos was, want dat is de enige reden waarvoor hij wegloopt van huis. In de avond nog gezellig met Jenna gekletst via facebook, die heeft een nieuwe baan in Engeland, dus ergens na februari gaan Sofia en ik haar daar opzoeken! Kom er nu ook pas achter dat Vichita ook haar favoriet was, dus daar hebben we ook gezellig over gekletst.

Dag 38/21 vrijdag 13 november

7.50 opgestaan, hondenvoer gemaakt en ontbeten. Sofia voelde zich zo schuldig dat ze me alleen achterliet dat ze nog voor het ontbijt S+P eten heeft gegeven en hooi heeft gegeven aan de merries en hengst, superlief natuurlijk!! Na het ontbijt hebben we banden in de trailer geladen (suus we zijn niet de enige die de trailer voor vanalles en nogwat gebruiken!!) want Christina gaat haar banden laten wisselen voor winterbanden en daarna zijn Christina en Sofia vertrokken. Ik heb in de tussentijd nog het water bijgevuld en te kattenbak verschoond. Toen Christina weer terug kwam weer geholpen met banden uitladen en doordat het prutweer was hadden we beide geen zin om te rijden. Ik heb de lunch gekookt en daarna heb ik een extra ronde hooi gegeven (ik was namelijk gisteravond laat vergeten hooi (daar waar ik hooi schrijf, bedoel ik kuil maar we zeggen hier hay vandaar) te geven). Om 4u hebben we met de tractor een nieuwe baal hooi naar de wei gebracht. Daarna heb ik weer hooi naar de merries en hengst gebracht en klaargezet voor vanavond en Christina heeft ondertussen S + P eten gegeven, super lief. Ik heb daarna nieuw voer voor hen voor morgenochtend gemaakt en de kippen geteld en het luik dichtgedaan. Hondenvoer gemaakt zelf gegeten. Vlak voor het slapen nog, in mijn eentje, in het donker de laatste rondje hooi gegeven aan de merries en de hengst.

Dag 39/22 zaterdag 22 november

Vandaag is een heeeeerlijk dagje, zoals ik al zei is Sofia dit weekend in Göteborg en Christina moet vandaag en vannacht werken. Niet onaardig naar hun bedoeld maar ik heb vandaag heerlijk het rijk voor me alleen. 8.45 opgestaan, kippenluik open gezet en kippenvoer gegeven. Daarna hondenvoer klaargemaakt, ontbeten en vuur gemaakt in the main house omdat het hier nou niet echt warm is. Daarna vaatwasser aangezet, hondenvoer voor vanavond uit de vriezer gehaald, S + P eten gegeven, merries en hengst hooi gegeven en water gegeven. Begane grond gestofzuigd, vaatwasser uitgeruimd en tegen die tijd was het 11.45. Daarna lekker rustig aan gedaan en na de lunch Hunger games, mockingjay part 1 gekeken. Om 4 uur weer zelfde liedje, aardappels opgezet voor de honden, hooi gegeven aan de merries en de hengst en nieuw klaargezet voor vanavond en het water helemaal aangevuld, zowel bij hun als bij de grote groep (waarom leg ik straks uit). De kippen geteld en bij hun ook het water en voer aangevuld en daarna S + P eten gegeven, vervolgens de katten en de honden eten gegeven en daarna was ik zelf aan de beurt om 6u.
Inmiddels is het half 8 en ben ik alle verslagen van deze week aan het uittypen, begint Chip (de hond van de facebook foto(s) opeens keihard te blaffen dus ik schrik me dood en stuur m naar buiten omdat ik denk dat ie moet plassen, zie ik m daar achter twee herten aanrennen!! Snap wel dat je daarom blaft. Nu blaft ie weer dat ie naar binnen wil, lijkt net op een kat die niet weet wat ie wil…
De reden dat ik vanmiddag al het water helemaal heb bijgevuld is omdat er morgen mensen komen voor een bosrit om 13u. Deze rit gaan we doen met Sunny, Lucky, Zoega en Vichita en laat die laatste vandaag nog zwarter zijn dan op de foto van donderdag. Aangezien ik vandaag tot 11.45 bezig was met alles en de rit al om 13u begint en ik ruim een uur nodig heb om Vichita schoon te krijgen, heb ik besloten dat ik geen zin heb om me te haasten. Vandaar dat ik dat nu dus al gedaan heb want dan heb ik morgen dus meer tijd om te poetsen. ’s Avonds nog de eerste twee afleveringen van het nieuwe seizoen van vampire diaries gekeken en daarna nog playback je gek, want ik moest voor het slapen gaan nog een keer hooi geven aan de paarden, in m’n eentje, in het donker en als ik vlak daarvoor nog vampire diaries heb gekeken maak ik mezelf lekker bang haha.

Dag 40/23 zondag 15 november

De dag begon al goed met een dode muis in het kippenvoer (muis ligt nu trouwens in de mesthoop). Vrijdag zagen Sofia en ik ook al iets bewegen maar daarna zagen we m niet meer dus we wisten niet wat het was, maar nu lag ie dood in het kippenvoer te drijven (ik had per ongeluk een beetje te veel water aan het kippenvoer toegevoegd haha).
8.45 opgestaan, kippenhok opengezet en kippenvoer gegeven. Hondenvoer gemaakt, kattenbak verschoond. Hooi gegeven aan de merries en de shetlander, S + P eten gegeven. Aflevering van vampire diaries gekeken en om half 12 hebben we (christina en ik) de paarden voor de rit binnengehaald, geborsteld en gezadeld. Om 12.45 kwamen de twee vrouwen en zijn we op pad gegaan. Voor 3en waren we weer terug, paarden afgezadeld en twee uur bezig geweest met verhuizen, water en hooi geven van de paarden. De eletriciteitskast voor de stroom door de draden was kapot dus dan kun je niet twee merries en een hengst in een weiland dat alleen bestaat uit stroomdraad. Dus de grote groep moest een deel van hun grond inleveren voor de shetlander en de ijslander en de merries en de hengst gingen dan naar het land waar de shetlander en de ijslander stonden. Vervolgens om 5u verlaat gelunchd en daarna S+P eten gegeven, de stallen uitgemest en de honden en de katten eten gegeven. Ik mocht vervolgens de auto pakken om te douchen. Om half 8 was ik weer terug en heb ik 3 afleveringen van vampire diaries gekeken (ben helemaal niet verslaafd ofzo, en t is dat er nog maar 6 afleveringen zijn..). om 22 u nog hooi gegeven en naar bedje.

Dag 41/24 maandag 16 november

Vandaag met moeite 7.50 opgestaan, kippenvoer gegeven en luik open gezet. Hondenvoer gemaakt en ontbeten. Hooi gegeven aan de merries en de shetlander, S + P eten gegeven, bord langs de weg weggehaald waarop staat dat we eieren etc verkopen terwijl de kippen niet tot nauwelijks eieren leggen. Tomaten gesneden, die dan gekookt en ingevroren worden voor ze bederven. Gelunch en iets voor 2en heeft Christina Sofia weer van het station gehaald. Sofia’s haar voor de verandering weer eens ingevlochten (zie foto) en ondertussen heeft Christina de elektriciteit weer gefixt dus hebben we de paarden weer verhuisd naar de eigen wei. S+P eten gegeven en hooi gegeven aan de merries en de shetlander. Knäckebröd als diner, filmpje gegeken, hooi gegeven en naar bedje.

Dag 42/25 dinsdag 17 november

7.50 opgestaan. Hondenvoer gemaakt, nieuwe baal hooi naar de grote groep gebracht en van daar weer hooi gebracht naar de merries en shetlander. Ontbeten, paarden water gegeven en nighty klaar gemaakt voor de kennismaking met cutting (voorbereiding op koeiendrijven met behulp van een speciale machine). Om 11.15 vertrokken en om 13u weer thuis. Het regende weer eens dus merries ook binnengehaald en hooi gegeven en daarna dekens op en weer naar buiten. S+P eten gegeven en stallen uitgemest. Hondenvoer gemaakt, gedineerd met brood met gesmolten kaas uit de oven. ’s Avonds hooi gegeven en naar bedje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Floby

Mijn eerste reis

Ik ga naar zweden om heerlijk stront te scheppen

Recente Reisverslagen:

25 November 2015

Week 7

18 November 2015

Week 6

10 November 2015

Week 5

03 November 2015

Week 4

27 Oktober 2015

Week 3
Annette

Afgestudeerd en nu trek in de wijde wereld in, toch zeker wel Europa

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 4031

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 30 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: