Dag 3 t/m 7 - Reisverslag uit Visingsö, Zweden van Annette Gerbscheid - WaarBenJij.nu Dag 3 t/m 7 - Reisverslag uit Visingsö, Zweden van Annette Gerbscheid - WaarBenJij.nu

Dag 3 t/m 7

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 Oktober 2015 | Zweden, Visingsö

Beste lezers,

Vandaag zit ik hier al een week en dat verdient een reisverslag. Vanaf nu zal ik proberen elke week een nieuw (reis)verslag toe te voegen (want reizen doe ik vanaf hier niet veel haha).

Dag 3 9 oktober

Om 6.45 krijgen alle paarden hooi en opnieuw heb ik vandaag een poging gedaan om tegelijk met Sofia op te staan en mee te gaan met het geven van hooi... niet gelukt.. Vervolgens wel op tijd opgestaan om om 7.20 uur de paarden buiten te zetten. Er was de afgelopen dagen wat gezeik over de volgorde van buitenzetten dus vandaar dat ik het maar opschrijf en waarschijnlijk zegt het jullie niets (alhoewel uitleg van de namen is in vorig verslag bijgevoegd door middel van een foto) maar omdat ik het rechtstreeks uit mijn dagboekje typ, de volgorde: Chiron, Eagle Eye, Kryon, Fenix, Indiana, Hanna en Maya (moeder en veulen) en Know it all. 8.45u waren Sofia en ik alweer klaar met de stallen en kregen we een sms van Arja dat ze met Kryon aan de slag wil, de jongste hengst. Wanneer we zo'n sms krijgen betekent dat we alles moeten voorbereiden zodat Arja zo goed als kan opstappen en wegrijden, dus harnachement etc. klaargelegd. Sofia en Arja zijn vervolgens samen op pad geweest op de sulky met Kryon. Ondertussen heb ik nog het water in de wei bijgevuld. Na de lunch hebben we geen paard meer gepakt dus ik dacht goh laat ik Expeditie Robinson terug gaan kijken, nou dat gaat dus mooi niet zo makkelijk he want die uitzendingen (net als bijvoorbeeld Dance Dance Dance) kan ik dus mooi niet in het buitenland terugkijken maar daarover dag 5 meer! Toen dat niet doorging en mijn pot nutella bijna op was hebben Sofia en ik besoten om naar de winkel te fietsen 4 km. Als diner Knäckebröd met ei.

Dag 4 10 oktober

Vandaag is het zaterdag, wat betekend dat we allemaal wel 40 hele minuten mogen uitslapen, dus 7.25 hooi voeren (daarbij is het me wel gelukt om mee te gaan haha!) en 8 uur paarden buiten zetten. Daarna liep het een beetje anders dan normaal. Normaal beginnen we vervolgens gelijk met het mesten van de stallen maar Arja had andere plannen en als Arja wat wil... Arja heeft eerst Hanna (en maya erbij) gelongeerd, en daar moeten wij verplicht bij toekijken vanaf de zijlijn maar dat terzijde. Daarna mocht ik Fenix longeren en hebben we haar opgetuigd en is Arja gaan rijden. Ondertussen was het al 10.15 en was er nog niks aan de stalle gedaan. Afijn Sofia en ik door de stallen heen geraasd en toen het 11.40 was is Sofia begonnen aan het bereiden van de lunch en heb ik de stallen afgemaakt: opstrooien, hooi klaarleggen en vegen. Even voor de duidelijkheid voor ik het nog niet gezegd had. De lunch is een warme maaltijd die we met z'n allen eten. We bereiden deze samen met Arja en daarna moeten Sofia of alles ook weer afwassen, alle andere maaltijden eten Sofia en ik gewoon wanneer we zin hebben. Vandaag mocht ik afwassen joehoe en heeft Sofia het water in de wei bijgevuld. Vervolgens hadden we free time en ik dacht goh laat ik eens een dvdtje gaan kijken op mijn computer want die had ik speciaal mee genomen. Blijkt mijn computer uit zichzelf een dvds af te kunnen/willen spelen, daarbij moet ik even uitleggen dat het een minilaptop is die geen ingebouwde dvd speler heeft maar eentje met een usb kabel vandaar, maar ook daarover dag 5 meer. Om half 7 paarden binnen gehaald (voor ik het nog niet gezegd had dat doen we elke avond om deze tijd)

Dag 5 11 oktober
MIJN VRIJE DAG!! ik mocht uitslapen jeeeeeeeeej. Dusss half 11 opgestaan, wasje gedraaid, stofzuiger door t huis, afwasje gedaan, huis weer schoon jeeeej. Ik had papa ondertussen geappt over de dvd kwestie en Bjorn over de Expeditie Robinson kwestie (want Bjorn is ict-er en daar moet je gebruik van maken toch?) Na een paar uur lukte het me eindelijkk om dvds af te spelen door jawel vlc media player te downloaden (we probeerden het eerst met het downloaden van decoders maar dat werkte allemaal niet). Nou dat opgelost en de rest van de dag bezig geweest met het downloaden van Kodi en de rtl addons zodat ik toch kon kijken maar niks werkte helaas. Dus uuuren bezig geweest en nog geen programma terug kunnen kijken. 's Avonds gezellig met Sofia zweedse en nederlandse muziek geluisterd en allebei dat besef gehad dat het zo raar is dat je elkaar eigenlijk niet kan verstaan, waarom niet iedereen dezelfde taal spreekt en waarom we een taal moeten spreken die allebei niet ons eigen is (engels) om elkaar te kunnen begrijpen, is toch raar...

Dag 6 12 oktober
Het weekend is weer voorbij. Het is me eindelijk gelukt om vroeg op te staan om hooi te geven, ik was zelfs eerder wakker dan Sofia waardoor Sofia vanochtend lekker wat langer in bed kon blijven. Om 7.20 paarden buitengezet, stallen gemest, opgestrooid, hooi aangevuld, geveegd en water gegeven allemaal voordat Arja ons smse. Ze is eerst zelf Kryon gaan longeren en daarna hebben we hem met z'n driën opgetuigd. Sofia is weer mee gegaan (dat is nodig zodat Sofia kan ingrijpen onderweg omdat Kryon nog zo jong is en Sofia is er al een maand dus die weet wat ze moet doen). Na de lunch is Sofia helaas vertrokken naar huis voor een paar dagen :( (zaterdag is ze weer terug). We hebben haar om half 4 afgezet en hebben op de terugweg nog wat boodschappen gedaan. Ik mis Sofia nu al haha, niet alleen omdat het nu stil is in huis maar ook omdat ik alle daily routines zoals ze heten nu helemaal alleen moet doen, en dat is prima als je daar de tijd voor krijgt en niet telkens gesmst wordt haha maar dat terzijde. Nadat we terugwaren van de boodschappen mocht ik Crecent longeren en dan denk je wie is Crecent hij staat niet op dat lijstje van de volgorde, dat klopt omdat hij 24/7 buiten staat omdat hij een schuilstal heeft (maar 3 landjes hebben een schuilstal en dus kunnen er paar 3 hengsten/paarden 24/7 buitenstaan). Crecent is het paard waar ik tot nu toe (want ik heb nog niet iedereen gehanteerd) de meeste klik mee heb, dat is ook het paard waar ik gisteren een foto van postte op facebook. Na het rijden heb ik hem afgetuigd en afgespoten en daarna hebben we (Juha en ik) hem weer buiten gezet en alle andere paarden weer binnengehaald.

Dag 7 13 oktber
Vandaag is een hele bijzondere dag want vandaag is Fabian al een jaar van mij!! Sofie is gisteren bij hem langs geweest en heeft me foto's gestuurd, ik vind het fijn om te zien dat ie het gewoon goed heeft maar ik mis m ondertussen wel een beetje. Nou goed vandaag is dus ook de eerste dag dat ik alles helemaal alleen moet doen en dat is te merken. om 6.45 hooi gegeven en om 7.20 de paarden buiten gezet. Daarna gelijk stallen gaan uitmesten. Om 8.40 hoefde ik nog maar 2 stallen en toen kreeg ik een sms van Arja. Ze wilde met Fenix aan de slag, dus ik alle spullen voor Fenix klaargelegd, nog 1 box uitgemest en toen ben ik Fenix gaan longeren (natuurlijk onder begeleiding van Arja). Daarna hebben we haar samen opgetuigd en is Arja gaan rijden met de sulky. Ik heb ondertussen de laatste stal uitgemest, opgestrooid en hooi aangevuld toen ze om 11 uur weer terug was. Ik heb toen Fenix afgespoten, tuig opgeruimd en geveegd en toen was het inmiddels 11.40u, tijd om de lunch voor te bereiden. Om 13u ben ik met een volle maag het water bij gaan vullen en heb ik de afwas gedaan. Daar was ik om 15u klaar mee, free time! Ik had zondag Mila ook al geappt over mijn Robinson probleem maar omdat mijn computer het al zwaar genoeg vond met en vlc downloaden en dat gezeik met Kodi heb ik daar toen niets mee gedaan. Vandaag heb ik echter toch nog maar een keer naar de tip van Mila gekeken en WAREMPEL!!!!!! Expeditie Robinson doet ut gewooooooon, dus die heb ik gelijk gekeken en als je toch bezig bent ook maar even Dance Dance Dance gekeken. Ik was heel blij dat Arja me vanmiddag niet meer smste om een paard te rijden hihi. Om half 7 weer paardjes binnen gehaald, Dance Dance Dance afgekeken, gedoucht, dit verhaaltje schrijven en nu ga ik naar bed. Morgen weer een nieuwe dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Visingsö

Mijn eerste reis

Ik ga naar zweden om heerlijk stront te scheppen

Recente Reisverslagen:

25 November 2015

Week 7

18 November 2015

Week 6

10 November 2015

Week 5

03 November 2015

Week 4

27 Oktober 2015

Week 3
Annette

Afgestudeerd en nu trek in de wijde wereld in, toch zeker wel Europa

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 4035

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 30 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: