Week 4 - Reisverslag uit Floby, Zweden van Annette Gerbscheid - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Floby, Zweden van Annette Gerbscheid - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

03 November 2015 | Zweden, Floby

Dag 22/5 woensdag 28 oktober

De hele ochtend bezig geweest met verplaatsen van de paarden en het weghalen van stroomdraad en palen omdat er mest op het weiland gestrooid werd. Vervolgens lunchtijd en na de lunch hebben we gereden in de riding arena. Begonnen met de seven games van Parelli (google maar) want dat is hét hier in Zweden. Daarna opgestapt en gereden in dezelfde bak, had best wel pijn aan m’n kont van de eerste rit van gisteren. Eerste galopje gedaan ook maar was verder niet heel bijzonder. Christina heeft nog samen met Jenna Lucky nog bekapt. Christina heeft een diploma voor het bekappen van ‘normale’ hoeven, alleen kost het haar te veel tijd en moeite om alle paarden zelf te doen maar anderzijds te veel geld om ze allemaal te laten doen. Daarna nog gaan douchen bij de public shower en naar de winkel. Filmpje gekeken met z’n allen.

Dag 23/6 donderdag 29 oktober

Om 7.15 wakker geworden en om 7.30 bed uit gegaan om de was aan te zetten. Ontbijt klaargezet en hondenvoer gemaakt en deels klaargezet voor vanavond. Water van de paarden gevuld, Sunny gehaald om te eten, Peanut eten gegeven, vaatwasser uitgeruimd en daarna met Sofia uien van hun stek gehaald en gesplitst in rode en witte. Jenna is inmiddels naar huis vertrokken, even 4 uur rijden naar stockholm om vanuit daar de boot naar Finland te pakken. En 4 uur vinden ze hier niet lang…
Na de lunch een paar uurtjes voor onszelf gehad en om 4 uur hebben we gauw nog een ritje gemaakt voor het donker werd. Ik zat op het linker (noordzweedse) paard op de foto. Eerste galopje buiten gedaan, was heeeeel gaaf!

Dag 24/7 vrijdag 30 oktober

Om 7.45 opgestaan. Hondenvoer klaargemaakt en ontbeten. Daarna Sunny en Peanut eten gegeven en expeditie Robinson terugkijken (kut danny!!). Verder hebben we in de ochtend de ijslandse pony en de shetlander bekapt. Na de lunch zijn we naar het weiland verderop gegaan waar nog een hengst van Christina staat met twee merries (die drachtig van hem zijn). Sofia reed op de Arabische merrie (Zoega), ik had mijn eigen Hidalgo (zie foto, was wel een merrie, Vichita) en Christina op de hengst (Nighty). Alleen gestapt en gedraafd maar was weer prachtig! Daarna die drie paarden ontwormd en snel naar huis gereden om de andere 10 ook te ontwormen. We hadden hierbij een hele tactiek: Sofia gaf en pakte de wormenspuiten aan, ik deed het halster bij de paarden om en bij de lastige paarden krulde ik met mijn andere hand de bovenlip om als een soort van praam en Christina diende de wormenspuiten toe en zo gingen we alle 13 paarden af. Doordat het huis vanavond warm genoeg was, mochten we van Christina hier douchen.

Dag 25/8 zaterdag 31 oktober

Om 7.45 opgestaan (ritme zit er nu al in) en gekloot met m’n Apple ID, doordat ik die van suus gebruikte waren onze telefoons soms gekoppeld en dat was niet altijd even handig hahaha, dus heb eigenlijk m’n eigen apple id voor elkaar gekregen. Ochtendtaken gedaan, hondenvoer, sunny en peanut eten en na de lunch zijn Sofia en ik lekker 2 uur met de honden gaan wandelen. Christina is trouwens vandaag en morgen aan het werk dus die zien we niet. Sofia is nu pannenkoeken aan het maken.
Ik ga niet meer naar Engeland. Er zijn wat miscommunicaties geweest waardoor zij dachten dat ik niet meer kwam omdat we sinds augustus geen contact meer hadden gehad, en ik dacht juist dat alles goed was omdat we de data al hadden afgesproken en daarom had ik niet meer gemaild, maar goed daardoor zou nu extra zijn blablabla dus besloten om niet te gaan. Nu weet ik nog niet wat ik doe, ik ben hier welkom om langer te blijven, maar wil ook andere land(en) zien. Dus dat moet ik nog even bedenken

Dag 26/9 zondag 1 november

Even een zakelijke mededeling tussendoor: mensen (mam!!!!), spreek aub geeeeeeen voicemails bij me in want ik kan ze niet afluisteren, moet een of andere pincode intoetsen die ik niet heb, maar ik krijg ondertussen wel steeds een melding dat ik nog een voicemail moet luisteren, niet meer inspreken dus! Dank!

Om 8.30 opgestaan en hondenvoer gemaakt, ontbeten, sunny en peanut eten gegeven, hout naar the main house verplaatst. Van 11.30 tot 12.30 5km met de honden gewandeld. Huis schoongemaakt, kattenbakken verschoond (toch nog sdo trekjes haha), 7 minute workout gedaan, naar helpx hosts gekeken. Gedineerd met knackebrod met boter kaas en ei (niet allemaal tegelijk). Na het eten heb ik met Sofia gekaart en daarna naar bedje.

Dag 27/10 maandag 2 november

7.45 opgestaan, was aangezet, hondenvoer opgezet, ontbeten, sunny en peanut eten gegeven. Kippenhok uitgemest vandaag, wat een heerlijk karweitje is dat… Daarna kwam Christina met een nieuwe lading hondenvoer die in de vriezer moest, maar alle vriezers zitten natuurlijk helemaal vol, dus dat moest gereorganiseerd worden. Daarna geluncht en daarna zijn we weer op pad gegaan met Nighty, zoega en vichita (mijn eigen hidalgo!!) van het andere weiland. Buitenrit gemaakt van 3 uur (!!). Toen we om 17.30 aankwamen bij hun weiland was het al donker. Snel afgezadeld, langs de boer gereden voor verse melk en weer naar huis. Daarna ben ik begonnen aan het koken van het hondenvoer, heeft Christina simpele maar o zo heerlijke kaasbroodjes gevuld met nog meer kaas en pastasaus van de middag, en heeft Sofia warme chocolademelk gemaakt met dus verse koemelk. Verder geen bijzonderheden.

Dag 28/11 dinsdag 3 november

7.50 opgestaan, hondenvoer gemaakt en ontbeten. Na het ontbijt kreeg Christina een belletje van de politie dat er een wit paard losliep bij de kerk. Dus wij zijn in de auto gestapt en gaan kijken maar het witte paard was nergens te vinden dus weer naar huis gegaan. Thuis hebben we het ochtendritueel afgemaakt: water bijgevuld en Sunny en Peanut eten gegeven. Na de lunch ging Christina met Sunny op pad voor een reiningles dus heb ik voor de lunch Sunny nog even uitgebreid geborsteld. Toen Christina na de lunch vertrok met Sunny had ze nog een leuk klusje voor ons: in het weiland waar de kudde eerst stond, lagen volgens het mestverspreidpersoontje heel veel stenen. Mooi klusje voor ons om die stenen dus uit het weiland te halen en de mest die er nog in hopen lag uit te spreiden over het weiland. Daar zijn we dus mooi 2 uur mee bezig geweest. Om half 3 waren we daar klaar mee en precies op dat moment kwam Christina terug. Sunny eten gegeven en daarna zijn we met de shet JamJam gaan oefenen met voor de kar lopen, nu nog zonder kar. Daarna heeft Christina nog wat Parelli gedaan en ben ik gaan douchen. Daarna heb ik het hondenvoer weer opgezet en zijn we gaan dineren. En dat is waar ik nu ben :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Floby

Mijn eerste reis

Ik ga naar zweden om heerlijk stront te scheppen

Recente Reisverslagen:

25 November 2015

Week 7

18 November 2015

Week 6

10 November 2015

Week 5

03 November 2015

Week 4

27 Oktober 2015

Week 3
Annette

Afgestudeerd en nu trek in de wijde wereld in, toch zeker wel Europa

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 4012

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 30 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: