De heenreis, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Visingsö, Zweden van Annette Gerbscheid - WaarBenJij.nu De heenreis, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Visingsö, Zweden van Annette Gerbscheid - WaarBenJij.nu

De heenreis, dag 1 en 2

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

09 Oktober 2015 | Zweden, Visingsö

De heenreis

Om 8 uur zijn we vertrokken vanuit Diemen en lekker op tijd komen papa, mama rob en ik bij de incheckbalie. Achter de balie blijkt een oud-collega van de Appie te zitten die mam en ik allebei kennen. Bij het inchecken plakt de oud-collega een "priority"-sticker op mijn koffer: 'dan hoef je niet zo lang te wachten op de koffer'.
Door naar de bagagecontrole. Ik heb dar wel 3 bakken nodig omdat ik 1. Dikke laarzen aan heb (want dan was mijn koffer minder zwaar) 2. mijn laptop en jas in een aparte bak moeten en 3. ik bijna vergeet om mijn tas in zo'n bak te doen en daar dus nog een aparte voor nodig heb. Vervolgens wordt natuurlijk mijn tas eruit gepikt omdat mijn opladers nog in mijn tas zaten...
Door naar de gate, lekker op tijd 2 uur van te voren, de mensen naar geneve van dezelfde gate moesten nog vertrekken. Goh laat ik toch eens op het tv scherm van de gate kijken: 'ja hoor gatewijziging'. Van c13 naar c18.
In het vliegtuig (om 11 uur) kom ik er achter dat er niemand naast mij zit en dat ik dus drie stoelen voor mezelf heb, resultaat: ik ga languit liggen en val in slaap. Bijna twee uur later wordt ik gewekt door de pijn in mijn oren: we zijn alweer aan het landen.
Na 5 minuten te vroeg geland te zijn loop ik rustig naar de bagageband en wat blijkt mijn koffer heeft al een ronde op de band gelegen en ik ben net te laat om hem te pakken voor alweer de tweede ronde (als het niet meer is). Zo'n priority sticker is best fijn.
Op zoek naar Arlanda Centraal treinstation. Een uur te vroeg daar natuurlijk, tien minuten voordat de trein vertrekt mag ik het perron op. De verdere treinreizen gingen allemaal voorspoedig, had steeds een half uur overstap tijd en kon alles makkelijk vinden.
Het is inmiddels 19.15u en het is al donker bij de boot en er is echt bijna niemand. Het is zelfs zo rustig dat ik niet eens voor de overtocht hoef te betalen.
Aangekomen op Visingsö staat Juha me op te wachten met de auto en brengt me naar de plek waar ik de komende twee maanden zal verblijven. Reizen is best vermoeiend dus na snel wat gegeten te hebben ben ik gaan slapen.

Dag 1, 7 okt

Vandaag (en later blijkt de volgende dagen ook) ben ik gematst door Sofia (huisgenoot en mede helpx-er). Om 6.45u krijgen de paarden hooi en dat is een kwestie van het hooi over de staldeuren te mieteren maar Sofia spaart mij en ik mag 20 minuten langer blijven liggen. Om 7.20 gaan we de paarden buiten zetten en daarna beginnen we gelijk met het mesten van de stallen. Vervolgens krijgt Sofia een sms (want ja zo gaat de communicatie hier) van Arja dat we/zij het eerste paard Dario gaat longeren. Na het longeren van Dario heeft Arja hem achter gelaten in de 'round pen' oftewel longeerkraal en zijn we verder gegaan met Crecent. Ik mocht Crecent eerst longeren (natuurlijk wel onder toezicht van Arja, niks gaat zonder toezicht van Arja) en daarna hebben we hem voor de sulky gespannen en is Arja met hem op pad gegaan. Ondertussen gingen Sofia en ik het water in de wei bijvullen. Sofia kwam erachter dat Dario ondertussen was ontsnapt uit de longeerkraal. PANIEK!! Dario had ruzie gemaakt met 'Know it all' beide hengsten en is vervolgens naar het gedeelte van het terrrein gerend waar de honden waren. Door alle stress had de ene hond de andere gebeten en vervolgens is Dario daar weer weggerend en heb ik hem kunnen vangen vlakbij de stallen en op stal gezet.
Nadat alles weer rustig was is Arja naar de hond gaan kijken en hebben wij Dario en Crecent afgespoeld.
Na de lunch toch maar even gekeken naar de verwondingen van Know it all en deze verzorgd. We hebben de sluiting van de longeerkraal versterkt zodat dit niet meer kon gebeuren en zijn naar de winkel gegaan. Om half 7 hebben we de paarden binnen gehaald en toen hadden we 'free time'. NB Arja is de vrouw en Juha is de man voor de duidelijkheid.

Dag 2, 8 okt

Stallen uitgemest in record time: paarden gezet om 7.20 uur, stallen gemest, geveegd en water bijgevuld en daar waren we kaar mee om 9 uur. Gesmst door Arja, we gaan Monté doen met Dion. Dat is draven als een jockey. Ik in de longeerkraal omdat het de eerste keer is en Sofia op het veld. In het begin ging het heel goed totdat Arja zegt zo hard en lang als je kan, oké prima. Wat ik vergeten was te vertellen: deze paarden weten niet wat druk van het been is, zijn alleen beleerd op teugels, zit en stem. Dus ik legde perongeluk mijn been aan met het hard gaan en Dion besluit 180 graden te draaien waardoor ik er net niet naast lag. Dit gebeurde nog 2x en toen was ik er klaar mee, nog een rondje normaal gedraafd en toen mocht Sofia. 11.15u waren we hier klaar mee Dion afgespoeld en voor lunch lasangna gegeten (we eten altijd warm in de middag omdat we dat met z'n allen doen). Ontbijt en diner als je het zo mag noemen eten Sofia zelf in het Help huis, wat voor mij inhoud KNÄCKEBRÖD.
Eerst zag het ernaar uit dat we in de middag niets meer gingen doen maar uiteindelijk werden we toch gesmst dat we Eagle'ay naar de longeerkraal moesten brengen want die ging daarna voor de sulky. Ik mocht hem longeren en daarna achterop op de sulky. Toen we onderweg waren dacht Arja dat de recterband van de sulky lek was dus zijn we teruggegaan en heeft ze mij afgezet omdat ik zo ontzettend zwaar ben. Band weer opgepompt en toen heeft ze in haar eentje nog een rondje gemaakt (toen bleef de band natuurlijk wel goed).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Visingsö

Mijn eerste reis

Ik ga naar zweden om heerlijk stront te scheppen

Recente Reisverslagen:

25 November 2015

Week 7

18 November 2015

Week 6

10 November 2015

Week 5

03 November 2015

Week 4

27 Oktober 2015

Week 3
Annette

Afgestudeerd en nu trek in de wijde wereld in, toch zeker wel Europa

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4020

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 30 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: